Skip to main content

Horeca

Hulpverlening in de horeca

Er zijn verschillende regels specifiek voor de horeca. Maar hoe zit dat bij de BHV? Er zijn specifieke veiligheidsrisico’s: brandgevaar, gevaar voor verbranding of snijwonden. Werknemers in de bediening hebben te maken met val- of struikelgevaar.

Naast je eigen werknemers, zijn er ook andere aanwezige personen waardoor er de kans is dat er zich een calamiteit of levensbedreigende situatie voordoet. Weet jij hoe je jouw bedrijf ontruimt? Hoe je een brand in de keuken kunt bestrijden? Of wat je moet doen als een gast een circulatiestilstand krijgt?

BHV

Je werkt in een restaurant. Je hoort een harde klap van een op de grond vallende pan. In paniek komt de kok naar je toe met een ernstige brandwond. Weet jij wat je moet doen? Goed opgeleide BHV’ers dragen bij aan een veilige werkomgeving en maken tijdens een calamiteit het verschil! We bieden onze BHV cursus op verschillende manieren aan, zodat je een passende cursus volgt.

EHBO

Ongelukken gebeuren nu eenmaal, hoe vervelend het ook is. Het is dan fijn als je weet hoe je kunt helpen. In een EHBO cursus leer je eerste hulp verlenen, je kunt er zelfs mensenlevens mee redden! Of je kunt iemand die gewond is op de juiste manier helpen. Daarmee voorkom je erger. EHBO kennis maakt je zelfverzekerd. Het zorgt ervoor dat je rustig blijft en dat je effectief handelt als dit nodig is. Dat is prettig in een sector met eet- en drinkgelegenheden en logiesverstrekkende bedrijven.

Levensreddend handelen, reanimatie en AED

Het is verplicht om BHV’ers op te leiden. Wil je de veiligheid in je bedrijf vergroten? Zorg er dan voor dat alle werknemers weten hoe je snel en efficiënt handelt wanneer er zich een levensbedreigende situatie voordoet. In deze cursus leer je de basis van levensreddend handelen. Hoe reanimeer je een slachtoffer met een AED? Hoe handel je bij een verstikking? Of hoe houd je de luchtweg vrij van een bewusteloos slachtoffer?

Omgaan met verbale agressie

Volgens de Koninklijke Horeca Nederland (KHN) zijn steeds meer horecamedewerkers het slachtoffer van agressie en geweld.  Zo zijn er bijvoorbeeld gasten die de instructies van jouw werknemers niet opvolgen.

Verbale agressie is een heftige emotie. Soms is het lastig om dit gedrag op een professionele manier onder controle te houden. In de omgaan met verbale agressie cursus krijg je handvatten om met zelfvertrouwen intimiderende situaties te hanteren of voorkomen.

Het is mogelijk om een trainingsacteur in te zetten. Daardoor worden praktijksituaties levensecht. Je krijgt de gelegenheid om met agressief gedrag te oefenen. De trainingsacteur zorgt voor een veilige leeromgeving.

Modulair

Kies je voor een BHV herhaling? Dan kun je combineren met modules. We hebben voor jouw sector de volgende modules geselecteerd:

Producten

Naast het volgen van een passende cursus is het ook belangrijk dat je de juiste EHBO materialen ter beschikking hebt. Bekijk onze producten. Daar vind je een EHBO verbandkoffer speciaal voor gebruik in de horeca (HACCP), waarbij de huidkleurige pleisters zijn vervangen voor blauwe pleisters.

Wij gebruiken cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren, het webverkeer te analyseren en voor persoonlijke advertentiedoeleinden.