Skip to main content

Retail

Hulpverlening in de retail

De retailsector is divers. Het is belangrijk om te onderzoeken wat de veiligheidsrisico’s voor jouw bedrijf zijn. Zo overleven niet veel winkels een brand. De kosten van brandschade zijn groot. Een brand verspreidt zich snel. Je winkel, inrichting, kostbare apparaten en producten zijn vaak niet meer te redden. Weet jij hoe je de gevolgen van een beginnende brand beperkt?

Wanneer je winkel is geopend zijn er naast je werknemers ook winkelende klanten aanwezig. Wat doe je als een van deze klanten bewusteloos op de grond valt? Kom je in actie? Direct handelen is van levensbelang. Het is belangrijk dat je bent opgeleid om hulp te verlenen.

BHV

Je bent bezig met het afrekenen van een bestelling. Plotseling word je geroepen. Er is een klant onwel geworden. Weet jij wat je moet doen? Goed opgeleide BHV’ers dragen bij aan een veilige werkomgeving en maken tijdens een calamiteit het verschil! We bieden onze BHV cursus op verschillende manieren aan, zodat je een passende cursus volgt.

EHBO

Ongelukken gebeuren nu eenmaal, hoe vervelend het ook is. Het is dan fijn als je weet hoe je kunt helpen. In een EHBO cursus leer je eerste hulp verlenen, je kunt er zelfs mensenlevens mee redden! Of je kunt iemand die gewond is op de juiste manier helpen. Daarmee voorkom je erger. EHBO kennis maakt je zelfverzekerd. Het zorgt ervoor dat je rustig blijft en dat je effectief handelt als dit nodig is. Dat is prettig in een sector met winkelend publiek.

Levensreddend handelen, reanimatie en AED

Het is verplicht om BHV’ers op te leiden. Wil je de veiligheid in je winkel vergroten? Zorg er dan voor dat alle werknemers weten hoe je snel en efficiënt handelt wanneer er zich een levensbedreigende situatie voordoet. In deze cursus leer je de basis van levensreddend handelen. Hoe reanimeer je een slachtoffer met een AED? Hoe handel je bij een verstikking? Of hoe houd je de luchtweg vrij van een bewusteloos slachtoffer?

Omgaan met verbale agressie

Agressie op de winkelvloer is een veelvoorkomend probleem. Daarvoor zijn verschillende oorzaken, zoals: een klacht van een ontevreden klant, afhandeling van winkeldiefstal of een niet meer verkrijgbaar product.

Verbale agressie is een heftige emotie. Soms is het lastig om dit gedrag op een professionele manier onder controle te houden. In de omgaan met verbale agressie cursus krijg je handvatten om met zelfvertrouwen intimiderende situaties te hanteren of voorkomen.

Het is mogelijk om een trainingsacteur in te zetten. Daardoor worden praktijksituaties levensecht. Je krijgt de gelegenheid om met agressief gedrag te oefenen. De trainingsacteur zorgt voor een veilige leeromgeving.

Modulair

Kies je voor een BHV herhaling? Dan kun je combineren met modules. We hebben voor jouw sector de volgende modules geselecteerd.

Wij gebruiken cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren, het webverkeer te analyseren en voor persoonlijke advertentiedoeleinden.